- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?
- Dobrovoljni mirovinski fondovi kao dobra prilika za štednju

Čak 93,4 posto ljudi koji koriste internet koriste i društvene mreže, a prema podacima eMarketera u tome prednjače milenijalci, odnosno oni rođeni između 1980. i 1996. godine. Na Facebooku su starci, TikTok je hektičan, Instagram je uljepšavanje stvarnosti i kao takav opasan za mentalno zdravlje… - ovo su samo neki od komentara o utjecaju društvenih mreža na naše živote.
Svatko od nas ima svog favorita među društvenim mrežama, no koliki je, doista, njihov utjecaj, kakav je profil korisnika i u koje ih svrhe koriste, pokazalo je veliko istraživanje Khorosa, platforme koja pomaže brendovima da organiziraju, upravljaju, objavljuju i mjere rezultate kampanja na društvenim mrežama. Podaci koje su predstavili u ovoj godini odnose se na navike građana SAD-a, pa je za pretpostaviti da postoje neka manja odstupanja, no zapanjuje rast korisnika koji se stalno bilježi i za očekivati je da će se ti trendovi nastaviti. Primjerice, u usporedbi s 2017. godinom, broj korisnika društvenih mreža danas je za 79 posto veći. Iako su milenijalci trenutačno najveći obožavatelji društvenih mreža, očekuje se da će u narednim godinama rasti broj korisnika generacije Z (rođeni između 1995. i 2012.), dok podaci Khorosa sugeriraju kako će Gen x (1965.-1979.) i Baby Boomeri (1946.-1964.) pomalo gubiti interes za društvenim mrežama.
Facebook dnevno ima 2,085 milijuna aktivnih korisnika, najviše njih (29,4 posto) su između 25 i 34 godine starosti, koji dnevno na toj platformi provedu u prosjeku 30,9 minuta. Čak 90 posto marketinških stručnjaka koristi Facebook za promociju vlastitog poslovanja, a velik broj ljudi traži i preporuke na ovoj društvenoj mreži.
Instagram
Ima 500 milijuna aktivnih korisnika dnevno, najaktivniji su oni u dobi između 25 i 34 godine, a njih 83 posto kaže da preko Instagrama otkrivaju nove proizvode i usluge te da prate razne brendove.
Pinterest je najzanimljiviji korisnicima između 25 i 34 godine ili mlađima - iz te dvije dobne skupine više je od 50 posto korisnika. Mahom je riječ o ženama (76,2 posto žena u odnosu na 17,2 posto muškaraca), na Pinterestu provode u prosjeku 15-ak minuta dnevno i to uglavnom kako bi dobili inspiraciju za kupnju. Čak 85 posto korisnika kupilo je nešto na temelju Pinsa.
X (bivši Twitter)
Ima 245 milijuna dnevnih korisnika, najviše među mlađima, tj. onima do 34 godine starosti. Riječ je o društvenoj mreži koju više preferiraju muškarci nego žene i to u poslovne svrhe. Velika prednost je što X donosi 40 posto veći ROI (Return On Investment - označava izračun profita od oglasa u odnosu na novac koji je uložen u oglašavanje) u odnosu na druge društvene mreže.
LinkedIn je mjesto za umrežavanje poslovnih ljudi i bildanje karijere te platforma za B2B marketing (čak 96 posto tvrtki koristi tu mogućnost). Biti na LinkedInu odličan je način za tvrtke da privuku potencijalne kupce, dijele vijesti i drže korak s drugima u svojoj industriji. Čak 60 posto korisnika su ljudi između 25 i 34 godine, a više od 61 milijuna tvrtki nalazi se na LinkedInu. Marketinški stručnjaci bilježe do 2 puta veće stope konverzije na LinkedInu u usporedbi s drugim platformama.
YouTube
S 2,5 milijarde aktivnih korisnika mjesečno, YouTube nudi široke mogućnosti brendovima za promociju. YouTube najčešće gledaju mladi i to u prosjeku 48 minuta dnevno, što je više nego Instagram i Facebook.
TikTok
Ovo je nedvojbeno najomiljenija platforma za mlađu populaciju, odnosno one mlađe od 34 godine. U prosjeku, korisnici TikToka u SAD-u provedu 53,8 minuta dnevno na ovoj platformi i to je rekord u odnosu na druge društvene mreže. Čak 58,2 posto korisnika TikToka reklo je da koristi ovu platformu za inspiraciju za kupovinu. Naime, njih 49 posto izjavilo je da im je platforma pomogla u donošenju odluka o kupnji nakon što su proizvod vidjeli na TikToku.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?