- Ose, stršljeni, pčele, bumbari - Koja je razlika i što nakon uboda
- GRAĐANI - Što trebate znati o uvođenju eura
- Kada i gdje brati ljekovito bilje i na koji način ga spremiti za upotrebu
- Iako vlasništvo obvezuje, nema sankcija, pa tako ni obaveze
- 6 KORAKA - Kako promijeniti svoj život na bolje
- 10 osnovnih savjeta za branje ljekovitog bilja
- Klima-uređaji također 'gutaju' struju, ali to možete kontrolirati
- 4 lekcije za bolju financijsku odluku
- Kako da vaše biljke prežive vaš godišnji odmor
- Izbjegnite utapanje i budite sigurni u vodi!

Na žalost, rijetki obični smrtnici mogu si u današnje vrijeme priuštiti novi automobil, stoga nije ni čudno da se na našim cestama viđaju uglavnom starija vozila, a trgovina rabljenim automobilima ne zna za krizu.
Međutim, kupnja rabljenog automobila često je lutrija, a da ne biste kupili 'mačka u vreći' slijedite ovih nekoliko savjeta:
1. Vrijednost automobila
Često vlada mišljenje da novi automobil gubi do 30 posto vrijednosti čim izađe iz salona. No, Matija Lovrec, urednik i voditelj emisije TV automagazin, kaže da je to sasvim krivo mišljenje, jer sve ovisi o cijeni koju ste dobili prilikom kupovine, ali i o amortizaciji vozila, korištenju i mnogo drugih faktora. Naravno da automobili gube na vrijednosti s vremenom, a u prve dvije godine prosjek gubitka vrijednosti je oko 30 posto.
2. Definirajte što želite
Ako vam treba mali gradski auto, onda tražite mali gradski auto. Ako vam treba velika limuzina jer često putujete, onda to i tražite. Nema potrebe da se navučete ne super oglas prekrasnog starog BMW-a, bez obzira što mu je cijena jednaka kao i mali gradski auto (koji vam treba), jer trebate misliti na to da takav automobil više troši i da su troškovi održavanja veći.
3. Oglasnik ili ovlašteni zastupnik
Najpametnije je kupovati od AD-a (auto dealer), odnosno ovlaštenog zastupnika, koji ima i selekciju rabljenih vozila, kaže Lovrec. Treba izbjegavati prekupce i sive uvoznike koji prodaju automobile sumnjivog stanja i porijekla.
4. Pazite na papire
Sva dokumentacija koju možete dobiti uz automobil je poželjna. Postoje i neki proizvođači koji sve podatke imaju digitalno zapisane u ključu automobila (daljinskom) i na to se ne može utjecati kako bi se prepravili. Dakle, svi kvarovi, servisi, popravci – sve je zapisano u ključu u elektronskom obliku. Šanse da ćete kupiti rabljeno vozilo starijeg datuma proizvodnje s tom mogućnosti su male, ali dobro je znati da ta opcija postoji.
5. Servisna knjižica
U servisnoj knjižici treba obratiti pozornost na tempo servisa i vremenske razmake među njima, po čemu se vidi koliko automobil prelazi kilometara i u kojem vremenu. Duga pauza između servisa ukazuje na sudar i neregistrirano vozilo, upozorava Matija Lovrec.
6. Oštećeno vozilo
Često se dogodi da je rabljeni automobil bio oštećen i to se može (i ne mora) vidjeti na limariji. Stoga dobro pregledajte cijeli automobil izvana, jer nikad se ne zna što novi lak skriva – hrđu ili teže oštećenje. Doduše, oštećenja se danas popravljaju bolje nego ikada. Oštećeni automobil nije nužno loš automobil, samo mora biti stručno i kvalitetno popravljen, objašnjava Lovrec.
Osim toga, obratite pozornost jesu li sva stakla iz iste godine i od istog proizvođača, jer ako nisu to je znak da je automobil bio razbijen.
Također, na limariji treba provjeriti ima li oštećenja od tuče i jesu li zazori, odnosno razmaci između pojedinih dijelova jednaki te ima li korozije. Što se pak unutrašnjosti vozila tiče treba paziti na sva moguća oštećenja jer ih se teško popravlja. Čistoća sjedala i armature također su važni faktori, kao i higijena unutar vozila.
7. Kilometraža
Nikada ne možemo zaista biti sigurni koliko je automobil stvarno prošao kilometara. Postoje 'skrivena' mjesta u automobilu gdje se može očitati točna kilometraža. To prepustite ovlaštenom servisu.
8. Ukradeno vozilo
Kao i kod oštećenja, za potencijalno ukradeno vozilo treba provjeriti jesu li stakla originalna. Osim toga, ako je brava za ključ novija od ostatka automobila moguće da je riječ o ukradenom vozilu. Najsigurniji način je taj da prema broju šasije provjerite u MUP-u postoji li prijava da je vozilo ukradeno.
9. Probna vožnja
Nikako i nikada ne kupujte rabljeno vozilo a da niste odradili probnu vožnju. Bilo bi idealno da na probnu vožnju povedete stručnu osobu. Ako to nije moguće, slušajte rad motora, zvukove ovjesa i ispušnog sustava, zatim obratite pozornost na ponašanje na ravnom i kočenje. Svaki taj segment, ako nije ispravan, može značiti nevolju i skupe popravke, kaže Lovrec.
10. Pregled kod mehaničara
Rabljeno vozilo najpametnije je prije kupovine odvesti u ovlašteni servis. No često se zaljubimo u automobil i donesemo odluku o kupovini pa ne želimo ni čuti da automobil ne valja. Pokušajte se suzdržati od ishitrenih odluka jer vas to može koštati živaca i novca.
11. Cjenkanje
Uvijek se treba cjenkati. No morate cijeniti prodavača da bi on cijenio vas. Kaže se 'buy the seller' (kupi prodavača), odnosno – vjerujte prodavaču da biste kupili dobar rabljeni automobil, savjetuje Lovrec.
I, nakon što kupite automobil, ne zaboravite - cesta nije pista. Sretno!
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- MEĐULJUDSKI ODNOSI
3 najiritantnije navike kolega i kako se nositi s njima
- FINANCIJSKA SLOBODA
Zašto bi žene trebale investirati?
- LJETO JE STIGLO
ŠEST savjeta kako rashladiti dom i pritom uštedjeti
- LJETNE ŽEGE
Provjerite je li prevruće za šetnju sa psom
- DOBRO JE ZNATI
Što je Zelena karta i čemu služi