Namirnice za snižavanje krvnog tlaka

Namirnice za snižavanje krvnog tlaka

Visoki krvi tlak najveći je uzročnik kardiovaskularnih bolesti, a dosta ljudi ni ne zna da ga ima. Najveći krivac povišenog tlaka je način prehrane. Dosta pogađa žene, ali i osobe sa prekomjernom težinom. Visoki krvni tlak obično ne pokazuje simptome godina, sve dok ne napravi neke ozbiljne probleme u organizmu, te se zato i zove “tihi ubojica.”

Uzroci povišenog krvnog tlaka može biti i stres, nervoza, prekomjerno konzumiranje alkohola, konzumiranje jako slane hrane. Vrlo je bitno promijeniti način života kako bi se krvni tlak vratio u normalu i kako bismo izbjegli opasne posljedice kroz duži niz godina. Zato je vrlo važno obavljati redovite preglede kod liječnika, primijenjivati što zdraviju prehranu i pokušati izbjegavati stres.

Hrana nam pomaže u raznim bolestima, stanjima, pa tako i kod povišenog krvnog tlaka. Neke je namirnice potrebno izbaciti, a neke bismo trebali više konzumirati kako bismo snizili krvni tlak i kako bi ostao u normalnim vrijednostima. 

Jogurt
Odličan za zdravlje i za početak dana. Jedite ga za doručak ili ga stavite u salate ili neka druga jela. Jogurt sadrži minerale i veliki je izvor kalcija.

Sok od cikle
Cikla je prirodni lijek za naše srce. Sudjeluje u kvalitetnijem protoku krvi, širi krvne žile, snižava krvni tlak. Dobar je izvor mangana, željeza, kalcija, folne kiseline, kalija, vlakana, riboflavina, vitamina A, K, C, B6 i B12. Osim toga, sok od cikle odličan je kod reguliranja probave, čisti organizam od toksina, pomaže u borbi s aknama, ima protuupalno djelovanje, odličan je za vid, rast kose. Sok od cikle najbolje je piti sirov, tj. svježe napravljen, a kako je sok jak, dovoljno je piti čašu do dvije na tjedan.

Kivi
Jedna od najzdravijih namirnica koja se vjerojatno ne konzumira onoliko koliko bi trebalo. Vrlo je intenzivnog okusa, sadrži vitamin A, C i E, prepun je vlakana i kalija. Odličan je u snižavanju krvnog tlaka, a osim toga štiti dišni sustav, oči, sudjeluje u prevenciji od raka, održava zdravim probavni sustav, snižava kolesterol, sprječava nastanak astme, odličan je za trudnice jer sadrži i folnu kiselinu, ubrzava metabolizam, ublažava simptome depresije. 

Breskve
Breskva sadrži magnezij, kalij, fosfor, bakar, selen, željezo, mangan, vitamine A, C, E, K i B3. Sočno voće crvenkasto žute boje osim što snižava visoki krvni tlak, snižava i kolesterol, smiruje živčani sustav, štiti zdravlje očiju, srca, smanjuje rizik od raka, te pomaže i u trudnoći, kako budućoj mami tako i bebi u njezinom razvoju.

Celer
Postoji u pitomom i divljem obliku, sastoji se od stabljike, lišća i korijena i sve je ljekovito. Sadrži natrij, asparagin, kalcij, alkaloid apiin, eterična ulja, vitamine A, C, E, K i B kompleksa. Ova niskokalorična biljka brine se za zdravlje kostiju, krvnih žila, snižava te regulira krvni tlak, štiti od infekcije urinarnog sustava, liječi srtritis i smanjuje bolove kod ove bolesti, smanjuje rizik od čira na želucu, uništava stanice raka, a pomaže i kod mršavljenja. 

Kelj 
Jedna od najzdravijih namirnica koja ima razne pozitivne pogodnosti za naš organizam. Postoje više vrsta kelja, a oni su kelj pupčar, kovrčavi ili lisnati kelj, raštika i glavati kelj. Svaki od njih je vrlo zdrav. Sadrži vitamine A, C, K i B6, kalij, mangan, fosfor, magnezij, bakar. Kelj jača imunitet, smanjuje upale u organizmu, poboljšava probavu, štiti vid, jača kosti, štiti zdravlje srca i krvnih žila, snižava visoki krvi tlak, ima snažno antioksidativno djelovanje na organizam, štiti od infarkta, pomaže kod alergija, smanjuje rizik od dijabetesa.

Banane
Vjerojatno najpopularnije voće uz jabuku. Sadrži magnezij, fosfor, pektin, jednostavne šećere, jabučnu kiselinu, vitamine B kompleksa, mangan, cink, bakar, selen. Pomaže kod brojnih bolesti, te daje energiju organizmu te je zbog toga popularna kod sportaša. Banana sprječava moždani udar, čuva srce, snižava visoki krvni tlak, smiruje probavne probleme, naročito proljev. Kada se osjećate nervozno dok ste u PMS-u pojedite bananu, a isto tako i kada se osjećate tužno i loše ste raspoloženi. Imate li problema sa čirom, banana će smanjiti iritaciju. 

Brokula
Sadrži kalcij, magnezij, kalij, fosfor, vitamine A, C, B6, riboflavine, pantenonsku kiselinu. Regulira i snižava krvni tlak, štiti od artritisa, bolesti srca, jača imunitet, regulira probavu, dobra je za oči, u svoju prehranu bi ju trebale uvesti trudnice, smanjuje kolesterol, sprječava alergije, čisti organizam, štiti od raka, pomaže kod mršavljenja, te je dobra za kosti. 

Zobena kaša
Najbolji način za započeti jutro je definitivno zobena kaša. Ona sadrži magnezij, mangan, tiamin, cink, željezo, fosfor. Jača imunitet, regulira probavu, sprječava zatvor, pomaže kod snižavanja kolesterola i visokog tlaka, smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2, pomaže u kontroliranju tjelesne težine. U zobenu kašu može se dodati svježe ili sušeno voće, začini, mlijeko, sok od jabuke.

Dinja
Odlično voće uz lubenicu koja će, zbog svog udjela vode, pomoći u hidrataciji organizma tokom vrućih ljetnih mjeseci. Sadrži vitamine A i C, proteine, vlakna, beta karoten, kalcij, kalij, fosfor, bakar, magnezij, željezo. Ona potiće rad bubrega, štiti od kardiovaskularnih bolesti, snižava visoki krvni tlak, smanjuje rizik od astme, štiti od raka, pozitivno djeluje na kožu i kosu, djeluje protuupalno, štiti zdravlje očiju, pomaže kod mršavljenja. 

Luk
Najviše se koristi kod pripremanja hrane, točnije za dinstanje. Jedna je od najzdravijih namirnica na svijetu te ima jak miris i specifičan ljuti okus. Dobar je izvor folne kiseline, mangana, dijetalnih vlakana, kalija, vitamina C i B6. Vrlo je ljekovit i pozitivno utječe na naš organizam, pa tako štiti zdravlje krvnih žila i srca, štiti od raka, ima antibakterijska svojstva, čisti krv od toksina, poboljšava probavu, spječava upalne procese, regulira šećeš pa time i štiti od dijabetesa, jača kosti, kosu i nokte, poboljšava raspoloženje, snizuje krvni tlak.

Češnjak 
Ova namirnica ima jako antivirusno, antibakterijsko, antioksidacijsko, antigljivično djelovanje na organizam. Vrlo je močna namirnica da su je u povijesti koristili robovi kako bi bili zdraviji, rimski i grčki vojnici kako bi bili otporniji na bolesti a i atleti prije sportskih natjecanja. On štiti od kardiovaskularnih bolesti, sudjeluje u prevenciji raka, štiti krve stanice, smanjuje visoki krvni tlak, sprječava stvaranje krvnih ugrušaka, smanjuje kolesterol, ima antivirusna i antibakerijska svojstva. Također pomaže kod jačanja imuniteta, pomaže kod zubobolje, kašlja, alergija. Češnjak je najbolje konzumirati zgnječenog ili narezanog na sitne komadiće.