Najbolje namirnice za doručak

Najbolje namirnice za doručak

Najbolji način za započeti jutro je svakako dobar doručak. Naravno, dobar doručak ipak nije bilo koja vrsta hrane niti pića, a ako se radi o zdravom obroku za jutro tada to pozitivno utječe na cijeli organizam.

Ukoliko želite održavati tjelesnu težinu, želite smršaviti ili se jednostavno zdravo hraniti, tada treba imati na umu da je zdrav doručak itekako bitan. Nije svejedno što se unosi u organizam svakoga jutra, a pogotovo ako unosimo stalno iste namirnice. Poznato je kako treba jesti raznoliko, pogotovo ako želimo da naš organizam pravilno radi, da budemo dobro raspoloženi, da imamo energije za svakodnevne obaveze i naravno, da budemo zdravi i sa što manje prehlada godišnje. 

Doručak je najvažniji obrok u danu te ga se ne bi trebalo preskakati. On nam čak može popraviti raspoloženje, dati nam potrebnu energiju, vratiti balans u našu probavu, pomoći nam da se ne udebljamo i da zadržimo željenu tjelesnu kilažu. Također je bitno da doručak bude u ono vrijeme kada stvarno ogladnimo, zato se ne treba forsirati.

Namirnice koje je najbolje jesti za doručak trebale bi sadržavati cjelovite žitarice, povrće, voće, proteine. Ove namirnice su svakako najbolji izbor za doručak svakoga dana:

Jaja

Vrlo hranjiva namirnica s kojom je jako dobro započeti dan. Kako god ih radili, na oko, kajgana, kuhana, nećete pogriješiti. Ona sadrže vitamin A, B12, D, sadrže ribovflavine, fosfor, cink, željezo, folate i vitamin B6. Kada se jaje razdvoji na bjelanjce i žumanjke tada najviše vrijednih sastojaka ostaje u žumanjcima, a bjelanjci ostaju bez minerala i vitamina. Usprkos tome, ne treba se odricati žumanjka već jesti cijelo jaje, žumanjak i bjelanjak. Jedno jaje sadrži 70 kalorija.
 

Jogurt

Možda već i sami znate koliko je jogurt dobar za naš organizam. Prepun je kalcija, proteina, te je odličan probiotik, tj. sadrži dobre bakterije koje pomažu u izbacivanju štetnih mikroorganizama. Također još sadrži i fosfor, jod, cink, kalij, riboflavine, vitamine B5 i B12. Jogurt pomaže u prevenciji nastanka visokog krvnog tlaka, samo 100g dnevno jogurta može pomoći u jačanju organizma da se bori protiv prehlade, a odličan i za zube jer unatoč tome što sadrži šećer ne uzrokuje karijes. Možete slobodno jesti običan ali i voćni jogurt za početak dana. 
 

Integralne žitarice

Danas se premalo jedu integralne žitarice. One su nekako zaboravljenje što nikako nije dobro za naš organizam jer su vrlo zdrave i omogućuju pravilan rad organizma. One sadrže puno vitamina, minerala, vlakana, a one ubrzavaju metabolizam, održavaju naš organizam zdravim, te pomažu održavati dobru liniju. Najviše dobrih sastojaka nalazi se u ljuskama, pa se tu mogu naći kalcij, željezo, magnezij, kalij, mangan, natrij, jod, cink, magnezij, vitamini B skupine od kojih se ističu B1 i B6, te vitamin E. Redovita konzumacija integralnih žitarica može smanjiti rizik od dijabetesa, od bolesti srca i krvnih žila, nekih oblika karcinoma, te smanjiti rizik od debljanja. Možete jesti žitarice sa jogurtom, mlijekom, odaberite i kruh i peciva sa sjemenkama i slično.

Voće

Za konzumaciju voća ni ne treba se puno govoriti kako je ono zdravo i nužno za pravilan rad našega organizma. Ipak, voće se nekako u zadnje vrijeme slabo jede ili neredovito. Ne morate se brinuti oko izbora voća jer koje god voće da odaberete ujutro za početak dana je dobro i ne možete pogriješiti. Svako voće sadrži svoje vitamine i hranjive sastojke, a možete konzumirati i sušeno ili smrznuto voće. Najčešće se konzumiraju banane, naranče, jabuke a zaboravljene su borovnice, grejpfrut koje su odlične za početak dana. Bitno je jesti različito voće a ne svaki dan isto jer će se na taj način unositi različiti vitamini, minerali koji će pomoći našem organizmu da funkcionira na pravi način.

Voćni sok

Ispijanje voćnih sokova zaista je dobar način da započnemo jutro. Ako imate mogućnost, radite sami svoje sokove kako biste bili sigurni da pijete pravo voće. Uvijek možete iscijediti naranču, limun, napraviti neki smoothie te ga popiti. Svako voće pa i kombinacija voća u obliku soka pomoći će vam vratiti energiju, potaknuti probavu, ukloniti umor. Najpopularniji dobri voćni sokovi su sok od jabuke, sok od jabuke sa đumbirom, zatim čaša mlakog soka od limuna, te sok od rajčice. Izaberite onaj koji vam najviše odgovara, a možete dodati i neke svoje kombinacije. Imajte na umu da koristite različito voće, a ne svaki dan isto, a voćne sokove je najbolje piti ujutro jer pomažu kod izbacivanja toksina. 

Smoothie

Smoothie je odličan izbor za doručak, pogotovo ako nemate puno vremena ujutro. Može se kombinirati razno voće i povrće koje će vam dati potrebnu energiju za početak radnoga dana. Kako se kombiniraju različite namirnice tako je u jednoj čaši puno vitamina i minerala, a smoothie tako postaje cjelovit i brz obrok. Banana je najčešće sastojak smoothiea jer mu daje potrebnu gustoću, a mogu se uz to dodavati i razni začini poput vanilije, cimeta, muškatnog oraščića, svježe metvice, đumbira, a dobrodošle su i poznate sjemenke poput lanenih sjemenki, kikiriki, bademi, indijski oraščići. Osim zdravog doručka, smoothie je odličan napitak za detoksikaciju organizma, borbu protiv prehlada u zimskim mjesecima, te je odličan izvor energije upravo radi dobro odabranih kombinacija namirnica.

Kava

Iako ima dosta mišljenja kako kava nije zdrava, to je u većini slučajeva pogrešno. Kava, ukoliko se pije u normalnim dozama, a točnije do četiri šalice na dan, ona ima jako pozitivan učinak na naše zdravlje. Dosta ljudi započinje jutro sa kavom, a ona ima puno pozitivnih učinaka na zdravlje. Ona pomaže u prevenciji kod dijabetesa, visokog kolesterola, Parkinsonove bolesti. Stimulira mišiće, te pozitivno djeluje na krvožilni sustav, moždane aktivnosti, potiče cirkulaciju, kreativnost, popravlja raspoloženje, te djeluje antibakterijski. 

Med

Jedna od najzdravijih namirnica koja se najčešće upotrebljava kada se treba liječiti neke bolesti, a pogotovo gripe i prehlada. Danas se premalo konzumira med, pa bi se to trebalo promijeniti ukoliko želimo brinuti o svom zdravlju. Sadrži skupinu B vitamina, kalij, te obiluje mineralima i ima veliki udio šećera. Odličan je kod vraćanja energije, bori se protiv grlobolje, djeluje antibakterijski i antivirusno. Med se može koristiti u raznim napitcima, poput čaja ili smoothiea, ali ga se može dodati u razna jela poput jogurta, salata, kolača, pa i jela sa mesom. 

Orasi

Jedna od najzdravijih namirnica koje najčešće jedemo samo u slasticama. Orah je zapravo sjemenka koja se može koristiti u raznim drugim jelima, poput salata, obroka sa mesom, povrće, a može se jesti sirov, kuhan ili pećen i neće izgubiti svoje hranjive vrijednosti. Čuva zdravlje krvnih žila, srca, smanjuje oštećenje pamćenja, pomaže kod koncentracije, smanjuje stres i upale. Orasi pomažu u snižavanju visokog krvnog tlaka jer sadrže arginin. Sadrži također i vitamin E koji je odličan za plodnost, B vitamin, magnezij. Orasi su odlična zamjena za neki međuobrok jer su zasitni te će smanjiti osjećaj gladi i to sa samo par pojedenih oraha.