Najbolje namirnice koje treba koristiti kod stresa, nesanice, za smirivanje

Najbolje namirnice koje treba koristiti kod stresa, nesanice, za smirivanje

U današnje vrijeme sve je više stresa, umora, nervoze, tjeskobe i sličnih raspoloženja i stanja uma i tijela, a činjenica je da je to teško izbjeći. Ipak, nekako se možemo boriti protiv svega toga te popraviti naše stanje uma, pa time i fizičko stanje. 

Nikako nije dobro biti pretjerano pod stresom jer to može dosta naškoditi našem zdravlju. Od stresa nastaju mnogobrojne bolesti, a da ni sami nismo toga svjesni. Od stresa pak dolazi i nesanica. Zbog briga, obveza, planiranja obaveza za slijedeći dan kada legnemo na počinak dodatno nam oduzima san što dovodi i do tjeskobe, depresije, tj. do novih problema.

Nemojte si dopustiti da upadnete u razne bolesti, psihički i fizički zbog stresa i ostalih nemani. Pomognite si zdravom prehranom i namirnicama koje će vam zasigurno pomoći. Možda za neke znate na što djeluju i kako, a neke vas možda i ugodno iznenade.

Namirnice protiv stresa 
 

Tamna čokolada
Ukoliko ste pod stresom tada vam se još više jede čokolada što nije loša stvar. Tamna čokolada koja ima 70% ili više kakaa u sebi podići će vam raspoloženje i osloboditi vas stresa. Ona sadrži kemikaliju PES feniletilamin koji potiće osjećaj euforije i zadovoljstva. Tamnu čokoladu možete jesti svaki dan u borbi protiv stresa, ali naravno, u umjerenim količinama. 
Avokado
Odlična namirnica protiv stresa koju možete staviti u svoje salate, napraviti od njega odlične namaze ili ga ukombinirati u neka druga jela. Avokado sadrži kalij, magnezij, folnu kiselinu, vitamine B i E. Snižava visoki krvni tlak te smanjuje i otklanja depresiju.
Maslinovo ulje
Već svi znaju koliko je maslinovo ulje zdravo, a sada je vrijeme da se sazna kako je odličan u borbi protiv stresa. Naime, stres prouzrokuje bolesti srca, a maslinovo ulje je tu radi kardiovaskularne zaštite. Snizuje visoki krvni tlak, djeluje protiv upala, doprinosi bistrini uma, sudjeluje u očuvanju zdravlja kostiju, kose, štiti od raka. Maslinovo ulje ima brojne pogodnosti, a svakodnevno konzumiranje će zasigurno smanjiti razinu stresa. 
Riba
Ribu bi trebalo inače jesti barem dva, tri puta tjedno, a ukoliko ju uopće ne konzumirate to može biti loše za vaše zdravlje. Naime, riba sadrži omega 3 masne kiseline koje pomažu u smanjivanju hormona stresa. Omega 3 ulja koja se nalaze u ribi sadrže magnezij, cink, vitamin B, a ako se želite boriti protiv stresa tada vam svega toga treba više puta na tjedan. Konzumirajte losos, skušu, sardine ili pastrve barem dva do tri puta tjedno, ako ne i više, kako biste se riješili stresa i popravili raspoloženje. 
Crni čaj
Odličan kod smanjivanja razine stresa ukoliko se konzumira svakodnevno. Također, odličan je za povećavanje koncentracije tokom dana, popravlja raspoloženje, održava budnost. Osim toga, crni čaj ima još puno pozitivnog učinka na zdravlje, pa tako pozitivno djeluje na djelovanje krvnih žila, kod bubrežnih kamenaca, smanjuje simptome Parkinsonove bolesti, smanjuje rizik od raka jajnika, dojke, pluća, želuca, blagotvorno djeluje kod povraćanja i proljeva, smanjuje glavobolju, pomaže kod mršavljenja, te smanjuje rizik od moždanog udara.
Orašasti plodovi 
Sadrže magnezij, vitamin B, cing, omega ulje koji pozitivno djeluju na mozak i tijelo u vrijeme stresa. Samo šaka oraha, badema ili nekog drugog orašastog voća pomoći će vam da se osjećate bolje i da uklonite dio stresa. Osim toga, reguliraju apetit, smanjuju potrebu za šećerom, pozitivno utječu na metabolizam, a dobri su i u reguliranju tjelesne težine. 
Celer
Sadrži sve vitamine B kompleksa, vitamine, E, C i A, kalcij, eterična ulja, natrij, asparagin, minerale i vitamin K. Sadrži i aminokiselinu triptofan, a ona pomaže u stvaranju serotonina koji potiće bolje raspoloženje a time smanjuje i stres. Ljekovita svojstva celera su mnogobrojna, a najbolje ljekovite tvari su u sirovom celeru, u obliku soka, te iz stabljike i listova. Djeluje antibakterijski, snižava visoki krvni tlak, štiti od infekcija urinarnog sustava, smanjuje rizik od čira na želucu, smanjuje bolove, liječi artritis, pomaže kod mršavljenja, uništava stanice raka. 
Sladić
Možda manje poznata biljka, barem u našim krajevima. Rijetko se konzumira a zbog svoje ljekovitosti trebala bi se koristiti puno češće. Naime, sladić je do 50 puta slađi od šećera jer sadrži glicirizin koji ima pozitivan učinak na mnoga oboljenja, a ima i antidepresivne sastojke. Utjeće na hormon kortizol koji pojačava otpornost na stres. Osim toga, sladić pojačava imunitet. pomaže ženama u menopauzi, sprječava alergije, nastanak akni, ublažava dišne tegobe, uništava gljivice, bakterije, viruse, podiže raspoloženje, smanjuje depresiju, ispadanje kose. Sladić ne bi smjele koristite trudnice i dojilje.

Namirnice protiv nesanice

Mlijeko
Inače poznat napitak za bolji san. Naime, mlijeko sadrži aminokiselinu triptofan, a ona se pretvara u hormon serotonin koji je inače poznatiji kao hormon sreće, a koji nam pomaže u dobrom i kvalitetnom snu. Kalcij koji također sadrži pomaže u opuštanju živaca i mišića. Ako želite, možete dodati u mlijeko malo meda te poboljšati učinkovitost.
Banane
Pune su triptofana koji pomaže u izlučivanju hormona sreće, serotonina. Sadrži kalij i magnezij koji opuštaju mišiće. Sadrži još i minerale, kalcij, željezo koji su također dobri za spavanje. Za bolji san možete piti napitak od banane jedan sat prije spavanja i to u kombinaciji sa cimetom. Prokuhajte jednu litru vode, isjeckajte bananu unutra i kuhajte još oko desetak minuta. Prelijte u šalicu te dodajte malo cimeta. 
Bademi
Odlični za bolji san, umiruju organizam, opuštaju mišiće, bogati su magnezijem, mineralima, vitaminima, aminokiselinama, a bogati su i zdravim mastima. Osim što su dobri u otklanjanju nesanice, bademi su dobri i za kontrolu šećera u krvi, pomažu kod žgaravice, poboljšavaju rad živčanog sustava, smanjuje kolesterol, štiti od srčanog i moždanog udara, sprječava nastanak žučnih kamenaca, poboljšava rad mozga, pomaže kod mršavljenja.
Batat
Inače slatki krumpir koji se kod nas ne konzumira koliko bi trebao. Vrijeme da to promijenite. Batat sadrži kalij i složene ugljikohidrate koji opuštaju mišiće i bore se protiv nesanice. Također sadrži i puno minerala i vitamina, dobar je izvor vitamina B skupine, C vitamina, vlakana, mangana, beta karotena, također sadrži i folnu kiselinu, magnezij, željezo, biotin, fosfor, vitamin A, D i E. Štiti od kardiovaskularnih bolesti, kontrolira šećer u krvi, sprječava dijabetes, odličan u prevenciji raka. 
Višnje
Sok od višnje pomoći će onima koji pate od kronične nesanice. Dokazano ja da svakodnevno ispijanje čaše soka od višanja može poboljšati kvalitetu spavanja. Naime, višnje sadrže melatonin koji kontrolira budnost i spavanje, a kada se melatonin u tijelu povećava tada smo pospaniji.

Namirnice za smirivanje

Zeleni čaj
Vrlo popularan čaj koji dolazi iz Japana i Kine. Sadrži vitamine B skupine, proteine, aminokiseline, klorofil, eterično ulje, kofein, eterično ulje. Upravo zbog aminokiseline kojeg zeleni čaj sadrži, teanin, pozitivno djeluje na raspoloženje jer teanin stimulira proizvodnju alfa valova te smiruje živce. Osim toga, zeleni čaj jača imunitet, snižava krvni tlak, povečava koncentraciju, pozitivno djeluje na pamćenje, ublažava simptome pms-a. Savjetuje se popiti do dvije šalice zelenog čaja na dan, ali ne više od toga. 
Borovnice
Sadrže vitamin C i K, mangan, dijetalna vlakna, kalij, fosfor, kalcij. Konzumiranje borovnica može smanjiti stres i djelovati smirujuće, a osim toga smanjuju razinu kolesterola, smiruju menstrualne tegobe,štite zdravlje očiju, smanjuju visoki krvni tlak, poboljšavaju rast kose, pomažu kod dijabetesa broj 2, te poboljšavaju pamćenje. 
Brazilski oraščići
Odličan su izvor selena koji podižu raspoloženje, opušta živčani sustav, ublažuje tjeskobu. Ako se konzumira svaki dan samo tri brazilska oraščića tada se nakon nekog vremena može vidjeti razlika. Također regulira tjelesnu težinu, poboljšava zdravlje kostiju, čuva zdravlje štitnjače, srca i krvnih žila. 
Kakao
Obiluje mineralima, posebno magnezijem, sadrži mangan, željezo, vitamin C, cink, a sadrži još i serotonin i dopamin, hormone sreće pa je doličan kada se trebate smiriti i popraviti svoje raspoloženje. On hrani mozak, normalizira krvni tlak, te pomaže u cjelokupnom zdravlju organizma. Potrebno je konzumirati čisti, organski kakao.
Sirutka
Sadrži natrij, kalij, željezo, magnezij, mangan, fosfor, bakar, cink, aminokiseline, vitamine, vrijedne enzime. Sirutka je odlična zamjena za majčino mlijeko te je prikladna za novorođenčad, pa sve do najstarije dobi odraslog čovjeka. Sadrži triptofan koji povečava serotonin pa je odlična za smirivanje živaca, a pozitivno djeluje na kod mršavljenja, za izdržljivost, lijek je za probavu, želučane tegobe, kroničnog umora i stresa, za liječenje kandide, kod bolesti jetre, koristi se i za čišćenje organizma, jača imunitet, smanjuje visoki krvni tlak. Sirutka se može konzumirati svaki dan.